ECWID online store - mockup

 

1. Co to jest biznes online?

 

Biznes online to najczęściej działalność gospodarcza lub freelancerska, która prowadzi swoją działalność przez internet. Biznes online może być prowadzony za pomocą strony internetowej lub sklepu internetowego. Biznes online jest często wykorzystywany do sprzedaży produktów lub usług cyfrowych.

 

 

 

2. Dlaczego warto rozwijać biznes online?

 

Warto rozwijać biznes online, ponieważ można dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów. Ponadto, działania marketingowe w Internecie są zazwyczaj tańsze niż w przypadku tradycyjnych metod. Rozwijanie biznesu online to także świetna okazja do budowania silniejszej marki. Dzięki rozwojowi biznesu online możemy docierać do większej liczby klientów, a także pozostać w stałym, błyskawicznym kontakcie, np. poprzez częstą wymianę wiadomości e-mail, lub poprzez telefon komórkowy, który najczęściej jest widoczny w zakładce “Kontakt” na stronie firmowej klienta.

Kolejnym czynnikiem, ktory przemawia “za” rozwojem biznesu online to zdecydowanie łatwiejsze dotarcie do nowych rynków. Biznes online to także większa elastyczność i możliwość dostosowania się do potrzeb klientów.

 

W dzisiejszych czasach internet zyskał tak ogromną sławę, iż umożliwia nam niemalże bezpłatny kontakt do osób, które mieszkają nawet po drugiej stronie naszego globu. To wspaniała okazja, aby oprócz swojemu rodzimemu rynkowi, zaproponować swoje produkty i usługi, także w całkowicie innym kraju, gdzie być może popyt na Twoje rozwiązania jest jeszcze większy niż w Polsce, a klient może zapłacić znacznie więcej, między innymi dzięki wyższemu kursowi waluty, np w funtach czy euro.

 

 

 

 

3. Jakie są etapy rozwoju biznesu online?

 

Drogi przedsiębiorco! Na początku swojej pięknej, przedsiębiorczej drogi, zastanów się nad produktem lub usługą, którą chciałbyś zaoferować swoim przyszłym klientom. Najlepiej gdyby to było coś, na czym się znasz, potrafisz zrobić i po prostu to lubisz.

Rozwój biznesu online jest procesem, który składa się z wielu etapów.

Jeżeli jesteś już zdecydowany co zamierzasz oferować swoim klientom, świetnym rozwiązaniem byłoby sprawdzenie, czy usługa/produkt, który oferujesz, jest rozwiązaniem na które jest na rynku popyt. Koniecznie poznaj także swoją konkurencję i dowiedz się jak bardzo Twoja propozycja jest podobna do ich oferty, a także porównaj jakość, którą możesz zapewnić klientowi względem jakości, którą gwarantuje konkurencja i na tej podstawie wyceń swoje rozwiązanie.

 

 

 

ETAP 1. Strona internetowa firmy lub sklep online - daj się poznać przyszłym klientom!

 

Pierwszym etapem jest założenie strony internetowej lub sklepu online oraz stworzenie własnej identyfikacji wizualnej swojej marki. Jeśli nie masz doświadczenia w budowaniu stron internetowych, skorzystaj z usług profesjonalnego webmastera.

 

 

 

ETAP 2.  Jak pozyskać pierwszych zainteresowanych? - kilka pomysłów na start

 

Gdy strona www jest gotowa, kolejnym etapem jest sprawienie, by Twoja strona była odwiedzana przez osoby potencjalnie zainteresowane Twoimi usługami, dlatego konieczne jest pozyskiwanie ruchu na stronie, a następnie konwertowanie go w klientów. Możemy zrobić to na wiele sposobów - między innymi poprzez pozycjonowanie strony SEO, lub płatne reklamy, np Facebook Ads, Google Ads, LinkedIn Ads, Instagram Ads i wiele innych.

 

 

 

ETAP 3. Wysoka jakość i wytrwałość to "must-have" każdego przedsiębiorstwa.

 

Ostatnim etapem jest utrzymanie i rozwój biznesu. Aby osiągnąć sukces, potrzebna jest ciężka praca i wytrwałość. Zaangażuj się w social media. Facebook, Twitter i LinkedIn to tylko niektóre z popularnych platform społecznościowych, które możesz wykorzystać do promocji swojego biznesu online. Prowadź kampanie e-mail marketingowe, informuj potencjalnych klientów o promocjach i nowościach, które pojawiły się w Twojej firmie. Nieprzerwanie dąż do poprawy jakości oferowanej przez siebie usługi i dbaj o to, aby nigdy nie spadła, poniżej wyznaczonego przez Ciebie poziomu.

 

 

 

ETAP 4. Zarządzanie własnym czasem - na co go przeznaczyć i na czym się skupić?

 

Skup się na rzeczach, które przede wszystkim mogą poprawić i zoptymalizować procesy, które zachodzą w Twojej firmie, np. ścieżka kontaktu z klientem - od pierwszego cold-call'a po podpisanie zlecenia. Przeprowadź szkolenie osobom, z którymi chcesz współpracować -z jednej strony na pewno przestaniesz czuć, że jesteś w tym wszystkim sam, a z drugiej strony przyspieszysz i powiększysz szanse Twojego przedsiębiorstwa na pozyskanie nowego klienta.

 

 

 

ETAP 5. Optymalizacja procesów w firmie - niezbędne narzędzia.

 

Aby procesy w firmie przebiegały sprawnie, między innymi procesy sprzedażowe, dzięki którym Twoja firma uzyskuje przychody i jest w stanie się rozwijać, należy mocno zastanowić się nad rozwiązaniami / systemami / narzędziami, które będziemy skutecznie wykorzystywać w naszej codziennej pracy rozwijając oczywiście nasze przedsiębiorstwo. W zalezności od tego czy sprzedajesz usługi bądź produkty, bardzo prawdopodobne jest to, iż będziesz potrzebował programu / aplikacji, która umożliwi Ci gromadzenie kontaktów, z którymi miałeś przyjemność rozmawiać, tym którym spodobała się Twoja usługa, a być może nawet ją od Ciebie zakupili oraz tych, którzy z różnych powodów proszą Cię o kontakt w innym, wyznaczonym przez nich terminie. Takie narzędzie to najczęściej CRM, który umożliwia gromadzenie kontaktów i firm, umożliwia tworzenie zadań i przypomnień do nich, bardzo często umożliwia także wystawienie zlecenia i faktury dla klienta, a także niekiedy umożliwia prowadzenie działań marketingowych i automatyzację ich.

CRMy to systemy, które pozwalają Ci znacznie łatwiej opanować i zarządzać poszczególnymi zespołami / działami w Twojej organizacji.

 

 

 

 

 

 

4. Jakie narzędzia i techniki można wykorzystać do rozwijania biznesu online?

 

Odpowiedź jest prosta - Google oferuje narzędzia, które pomogą Ci rozwinąć biznes online. Dzięki temu możesz dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów i zwiększyć swoje szanse na sukces.

 

 

Dobrym rozwiązaniem jest także nauka sprzedaży od specjalistów z wieloletnim doświadczeniem. To oni są fundamentem każdego przedsiębiorstwa, gdyż właśnie dzięki nim, Twoje przedsiębiorstwo pozyskuje nowych klientów i generuje zarobki. Poniżej przedstawiamy kilka przykładów, jak Google może Ci pomóc:

 

1. Stwórz wizytówkę Google Moja Firma i daj się znaleźć klientom w pobliżu i nie tylko.

 

2. Zainwestuj w reklamę Facebook Ads i Google Ads.

 

3. Zadbaj o design własnej strony www, ponieważ jest ona wizytówką online, którą na pewno sprawdzi Twój potencjalny kupujący.

 

4. Stwórz prostą prezentację, która będzie przedstawiała wszystkie oferowane przez Ciebie usługi - będziesz mógł ją wysłać swoim kontaktom po zakończeniu Waszej rozmowy telefonicznej.

 

5. Przeprowadź krótką kampanię mailingową - znajdź minimum 50 kontaktów email do potencjalnych klientów i wyślij im spersonalizowanego emaila, który wprowadzi ich do tego, czym się zajmujesz, umożliwi im lepsze poznanie Cię jeszcze przed rozmową z nimi, a także wykluczy na wstępnie osoby, które całkowicie nie są zainteresowane Twoimi usługami.

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Nie rób tych rzeczy

 

  • Nie bądź arogancki,
  • Nie wykonuj swoich zleceń na ilość, tylko na jakość!
  • Nie obniżaj drastycznie cen w swojej ofercie
  • Używaj języka korzyści, gdy budujesz wartość, a nie obniżaj notorycznie cenę!
  • Nie próbuj sprzedać na siłę, tylko przedstaw swój produkt lub usługę w pozytywnym świetle oraz pokaż w jaki sposób, może on pomóc, rowiązać problemy Twoich klientów.

 

 

 

 

 

 

 

6. Krótko mówiąc...

 

Biznes online to piękna przygoda. Jeżeli wytrwałeś do końca to serdecznie zapraszam Cię do kontaktu ze mną. Z miłą chęcią podpowiem Ci co należy zrobić kolejno, aby nieustannie się rozwijać, a wraz z Tobą rozwijać swój biznes.

PS. Jeżeli dopiero zaczynasz swoją przedsiębiorczą przygodę w sieci to serdecznie zapraszam do bezpośredniego kontaktu - możemy dla Ciebie stworzyć wyjątkową stronę www lub sklep internetowy, który bez przerwy będzie pozyskiwał dla Ciebie nowych klientów. Powodzenia.

 

Jak rozwijać biznes online - krok po kroku

10 października 2022

WordPress?

WebWave?

Prestashop?

ECWID?

Pierwsza strona internetowa - od czego zacząć?

Jak zacząć biznes w sieci?

Blog

Oferty pracy

Portfolio

LinkedIn profile

   info@digital-images.pl

 

 +48 796 015 305

KONTAKT

OFERTA

TEMATY NA BLOGU

Współpraca

Odwiedź nas 

phone icon

Osiedle Powstań Narodowych 34, 61-615 Poznań

Strony WordPress

Program partnerski

Sklepy internetowe

small icon mobile
small icon mobile
small icon mobile
Facebook Icon
Logo agencji DIGITAL-IMAGES - tanie strony www, tanie sklepy online i wiele więcej

         WYCENA